Szkoła prowadzi sprawy takie jak:
1) przyjmowanie uczniów
2) przechowywanie dokumentacji uczniów
3) wydawanie zaświadczeń o uczęszczaniu uczniów do szkoły,
4) odbieranie dokumentów przez rodziców uczniów niepełnoletnich, w związku z rezygnacjąze szkoły,
5) zawiadamianie rodziców uczniów, którzy nie realizują obowiązku szkolnego,
6 wydawanie duplikatów legitymacji szkolnych dla uczniów,
7) wydawanie zaświadczeń nauczycielom, którzy uzyskali akceptacje na stopień nauczyciela kontraktowego,
8) wydawanie świadectw pracy pracownikom szkoły.
9) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom oraz byłym pracownikom szkoły do celów emerytalno - rentowych.
CZYNNOŚCI KANCELARYJNE I OBIEG DOKUMENTÓW
Do podstawowych czynności kancelaryjnych należy:
• ewidencjonowanie, rejestrowanie, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz
przesyłek
• sporządzanie czystopisów pism dla kierownictwa placówki oraz ich
powielanie
• wysyłanie korespondencji i przesyłek
• przyjmowanie i nadawanie faksów oraz obsługa poczty elektronicznej
• udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do
właściwych osób odpowiedzialnych za prowadzenie określonych spraw.
Czynności kancelaryjne w placówce wykonuje sekretariat.
PRZYJMOWANIE KORESPONDENCJI
1. Całość korespondencji przychodzącej do placówki przyjmuje sekretariat, rejestrując ją ilościowo w dzienniku korespondencyjnym.
2. Przyjmując przesyłki przekazywane drogą pocztową, zwłaszcza polecone i wartościowe, sekretariat sprawdza prawidłowość zaadresowania oraz stan opakowania.
3. Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem:
• adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom
• wartościowych, które przekazuje właściwej osobie lub komórce organizacyjnej.